YÜSEM

Bize ulaşın: [email protected] - Tel: +90 (232) 570 75 00
  • English
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMIZDA
    • Ekibimiz
    • YÜSEM Yönetmelik
    • YÜSEM Müzik Akademisi Faaliyet Usul ve Esasları
    • Kalite Yönetim Sistemi
    • YUSEM Tanıtım Filmi
    • YÜSEM Müzik Akademisi Filmi
    • Foto Galeri
    • BASINDA YÜSEM
  • YÜSEM MÜZİK AKADEMİSİ
  • ÖN KAYIT
  • İLETİŞİM

YÜSEM Müzik Akademisi Faaliyet Usul ve Esasları

T.C.
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ MÜZİK AKADEMİSİ
FAALİYET USUL VE ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu usul ve esasların amacı, Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik
Akademisi eğitimlerinde burslu eğitim gören katılımcıların bursluluk şartlarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu usul ve esaslar, Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisi
sertifika programının eğitim müfredatı ve bursluluk şartlarını kapsar.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu usul ve esaslarda geçen;
a) YÜSEM: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezini,
b) Müzik Akademisi: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisini,
c) Yönetim Kurulu: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Yönetim Kurulunu,
ç) Müdür: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müdürünü,
d) Müdür Yardımcısı: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısını,
e) Program Akademik Sorumlusu: Müzik Akademisi Programlarından sorumlu tam zamanlı ve /
veya kısmi süreli akademik personeli,
f) Program İdari Sorumlusu: Müzik Akademisi Programlarından sorumlu tam zamanlı ve / veya
kısmi süreli idari personeli,
g) Eğitmen: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisi tam ve / veya yarı
zamanlı eğitmenlerini,
ğ) Sertifika Programı: Enstrüman bazında müfredatı on iki (12) kurdan oluşan ve her kur
seviyesini tamamlayan katılımcıya sertifika verilen programı,
h) Kur: Sertifika Programında tanımlanan enstrüman kurlarını,
ı) Bursluluk: Sınav Komisyonu tarafından enstrümanında yetenekli ve başarılı bulunan
katılımcıya verilen bursu,
i) Sınav Komisyonu: Müzik Akademisi Program Akademik ve Program İdari sorumluları ile
tam zamanlı ve yarı zamanlı eğitmenlerini,
j) SAP (Systems Analysis and Program Development): SAP kayıt sürecinde kullanılan
programı ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
Program Akademik ve İdari Sorumluları ile Eğitmenlerin Görevleri
Program akademik sorumlusu
MADDE 4- (1) Program akademik sorumlusu, müdür tarafından önerilir ve Rektör tarafından her
yıl için atanır. Görev ve yükümlülükleri şunlardır:
a) Müzik akademisine eğitmen bulmak, görüşme yapmak ve müdüre önermek,
b) Yeni kayıt yaptırmak isteyen katılımcıların, kulak değerlendirme, enstrüman seçimi ve düzey
belirleme süreçlerinin yürütülmesinde program idari sorumlusuna destek vermek,
c) Dönem sonunda gerçekleşecek (güz ve bahar) konser organizasyonlarının yürütülmesinde
program idari sorumlusuna destek vermek.
Program idari sorumlusu
MADDE 5- (1) Program idari sorumlusu, müdür tarafından önerilir ve Rektör tarafından her yıl
için atanır. Görev ve yükümlülükleri şunlardır:
a) Müzik akademisine eğitmen bulmak, görüşme yapmak ve müdüre önermek,
b) Yeni kayıt yaptırmak isteyen katılımcıların, kulak değerlendirme, enstrüman seçimi ve düzey
belirleme süreçlerini yürütmek,
c) Dönem sonunda gerçekleşecek (güz ve bahar) konser organizasyonlarını yürütmek,
ç) YÜSEM bünyesinde sanatın her dalında yeni iş ve işbirliği ortaklığı geliştirme esaslarına dayalı
büyüme hedefine katkı sunacak kurumsal bağlantıları koordine etmek,
d) Uygun eğitmene, katılımcıyı yönlendirmek,
e) Müzik akademisinin her dönem başı yapılan giriş sınavını organize edip kayıt alması ve sınav
listesi oluşturmak,
f) Müzik akademisi dönem sonunda gerçekleşen burs izleme ve sertifika geçme sınavlarını
organize edip sonuçlarını raporlamak,
g) Her dönem başı, müzik akademisi eğitmenlerine yönelik bilgilendirme toplantısı organize
etmek,
ğ) Müzik akademisine ait tüm rapor, puantaj, listeleme, dosyalama vb. ofis çalışmalarını
yürütmek,
h) Müzik akademisine ait katılımcıların ön kayıtlarını alıp kayıtların kesinleşmesi için gerekli
işlemlerin yapılmasında yönlendirici, takipçi olması ve kesin kayıtları SAP sisteminde alarak
süreci tamamlamak,
ı) Müzik akademisine ait tüm eğitmen, veli, katılımcı randevularını ve toplantıları organize etmek,
i) Müzik akademisi konserlerinin organizasyonundan (konser salonu rezervasyonu, tanıtım
materyallerinin grafik tasarım talebi, program basımı, vb.) sorumlu olup ayrıca provaları organize
etmek,
j) Müzik akademisi bünyesinde eğitmen, kursiyer, veli iletişiminden sorumlu olmak,
k) Ekip çalışması farkındalığı ve bilinciyle YÜSEM ekibiyle uyum içinde çalışmak,
l) Müdür ve müdür yardımcısının katıldığı müzik akademisi yıllık bilgilendirme toplantısını
organize etmek, katılımcıların koordinasyonunu sağlamak, toplantı karar özetini yazmak ve
dosyalamak,
m) Görev yaptığı birimde SAP Sistemleri ile ilgili sürecin işletilmesinde sorumlu olmak,
n) Müdür ve müdür yardımcısının vereceği diğer işlerin yapılmasından sorumlu olmak,
o) Müzik akademisi katılımcıları ve diğer iş birimleriyle özenli ve çözüm odaklı iletişim
sağlanmasından diğer ekip üyeleri kadar sorumlu olmak,
ö) Kurum içi bilgilerin üçüncü şahıslarla ve kurum dışı ile paylaşılmaması ve gizlilik esaslarına
uymakla yükümlü olmak.
Eğitmen
MADDE 6- (1) Eğitmen, program akademik ve idari sorumluları tarafından önerilir ve Müdür
tarafından her dönem için atanır. Görev ve yükümlülükleri şunlardır:
a) Müzik akademisi katılımcıları ile özenli ve çözüm odaklı iletişim sağlanmasından diğer ekip
üyeleri kadar sorumlu olup, özellikle 12 yaş altı katılımcılarla iletişiminde, yaş grubunun
gereklilikleri çerçevesinde iletişim kurmak,
b) Rahatsızlık vb. sebebiyle raporlu olma veya geçerli mazeret beyanıyla derse gelememesi
durumunda, dersleri önceden veliye veya katılımcıya ve program idari sorumlusuna bildirmek,
c) Aynı dönem içinde en fazla üç defa ders günü ve saat değişikliği yapabilmek,
ç) Ders süresince işlenen eserler hakkında katılımcıya her yeni eser için kısa bilgilendirme
yapmak ve eseri katılımcıya tanıtmak,
d) Her ay en az bir defa ders akışına göre veliye katılımcının genel durumu ve gelişime hakkında
kısa bilgi vermek,
e) Müzik akademisi konserlerinde bilfiil yer almak ve katılımcılarıyla ilgilenmek,
f) Kurum içi bilgilerin üçüncü şahıslarla ve kurum dışı ile paylaşılmaması ve gizlilik esaslarına
uymak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sertifika Programının Kur Seviyeleri
Enstrüman: Piyano
MADDE 7- (1) Piyano dalında 6-18 yaş sertifika programının kur seviyeleri aşağıda
tanımlanmıştır:
1. Kur
Alfred, Faber, Aaron, Bastien ve farklı metod kitaplarından seçme contrast parçalar ya da
öğrencinin seviyesine göre beş parmak poziyonu ve sınırlarında ufak etüd ve kolay parçalar.
2. ve 3. Kur (Öğrencinin seviyesine göre seçilmek üzere)
Egzersizler: Beş parmak pozisyonu egzersizler, Gam, Arpej, Akor, Hanon
Etüdler: Beringer Teknik Etüdler, Czerny Op.849, Op.299 Etüdler, Burgmuller, Berens,
Streabbog
Barok: Bach; Küçük Prelüd ve Füg’le, İki sesli Envansyonlar, Telemann, Rousseau, Rameau
Klasik: Clementi Sonatinas, Kuhlau Sonatinas, Latour Sonatinas, Diabelli Sonatinas, Mozart
Viyana Sonatinleri, Haydn & Beethoven kolay sonatları
Romantik: Schuman; Çocuk Sahneleri, Gençlik Albümü, Mendelssohn; Sözsüz Şarkılar, Grieg;
Lirik Parçalar, Gurlitt; Gençlik Albümü
Modern: Casella; 11 Çocuk Parçası, Kabalevsky;24 küçük Parça Op.39, Çocuklar için 22 Küçük
Parça Op.27, Prokofyef; Çocuklar için Müzik, Bartok; Mikrokosmos 2, 3 Saygun; İnci nin
Kitabı, Erkin; Beş Damla , Sun; Yurt Renkleri, Burgmuller Op.25
4. Kur
Egzersizler: Küçük Pischna, Majör & Minör Gam, Arpej, Akor, Hanon
Etüdler: Beringer teknik etüdler, Czerny Op.299, Op.740, Burgmuller, Berens, Streabbog,
Cramer, Heller
Barok: Bach; Üç sesli Envansyonlar, Prelüd ve Fügler, (iki sesli füg)
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları
Romantik: Chopin; Valseler, Prelüdler, Nocturnler, Schubert; Moment Musicaux, Schumann;
Romanslar,
Gençlik ALbümü, Mendelssohn Sözsüz Şarkılar,
Modern: Debusy; Children’s Corner, Küçük Süit, Greçaninof: Parçalar, Bartok; Mikrokosmos,
Romen Dansları, Saygun; Anadolu’dan, Erkin; 5 Damla, Baran; Siyah ve Beyaz
5. Kur
Egzersizler: Pischna, Majör & Minör Gam, Arpej, Akor, Hanon
Etüdler: Beringer teknik etüdler, Czerny Op740 Etüdler, Mayer Op.168, Cramer, Heller
Barok: Bach; Üç sesli Envansyonlar, Prelüd ve Fügler (iki ya da üç sesli füg)
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları
Romantik: Chopin; Valseler, Prelüdler, Nocturnler, kolay Mazurkalar Schubert; Moment
Musicaux, Impromtue, Schumann; Romanslar, Gençlik ALbümü, Noveletten, Mendelssohn
Sözsüz Şarkılar,
Modern: Debusy; Children’s Corner, Küçük Süit, Greçaninof; Parçalar, Bartok; Mikrokomos,
Romen Dansları, Saygun; Anadolu’dan, Erkin; 5 Damla, Baran; Siyah ve Beyaz, Say; Baladlar
6. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany egzersizler, Büyük Pischna, Majör & Minör 4 oktav Gam, Arpej,
Akor, Akor çevirmeleri, Hanon
Etüdler: Czerny Ecole de Virtüosite Etüdler, Moscheles Op.70, Cramer, Kessler, Moskowski,
Chopin
Barok: Bach; Fransız Süitleri, İtalyan Piyano Konçertosu,Prelüd ve Fügler (iki ya da üç sesli
füg), Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları
Romantik: Chopin; Valseler, Prelüdler, Nocturnler, Fantasie Impromtue, Mazurkalar Schumann;
Papillons, Fantasiestücke, Brahms; Rhapsodiler
Modern: Debusy; Preludler, Küçük Süit, Prokofiev 12 Parça, Bartok; Romen Dansları, Saygun;
Prelüdler, Erkin; Duyuşlar, Usmanbaş; Altı Prelüd,Say; Baladlar
7. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany egzersizler, Büyük Pischna, Majör & Minör 4 oktav Gam, Arpej,
Akor, Akor çevirmeleri, Hanon
Etüdler: Czerny Ecole de Virtüosite Etüdler, Sol el etüdleri, Moscheles Op.70, Kessler: Op100,
Moskovski, Chopin
Barok: Bach; Fransız Süitleri, İtalyan Piyano Konçertosu,Prelüd ve Fügler ( iki ya da üç sesli
füg),Partitalar, Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları ve Varyasyonlar
Romantik: Chopin; Prelüdler, Nocturnler, Fantasie Impromtue, Mazurkalar, Polonezler,
Impromtuler, Schumann; Papillons, Fantasiestücke , Abegg Varyasyonları, Brahms;
Rhapsodiler, Intermezzolar, Capricciolar, Mendellsohn; Rondo Capriccioso, Weber; Perpetum
Mobile
Modern: Debusy; Preludler, Images, Faure; Varyasyonlar, Nocturnler, Granados, Albeniz, Falla,
C.R.Rey;Türk Sahneleri, Akses; 10 Piyano parçası
8. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany
Etüdler: Moskovski, Chopin, Skyrabin, Debussy, Liszt Konser Etüdleri, Paganini Etüdler
Barok: Bach; Prelüd ve Fügler (üç sesli füg), Partitalar, Toccatalar, Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları ve Varyasyonlar
Romantik: Chopin: Prelüdler, Nocturnler, Fantasie Impromtue, Mazurkalar, Polonezler,
Impromtuler, Schumann: Papillons, Fantasiestücke, Abegg Varyasyonları, Brahms:
Rhapsodiler, Intermezzolar, Capricciolar, Mendellsohn: Rondo Capriccioso, Weber: Perpetum
Mobile
Modern: Debusy: Preludler, Images, Faure: Varyasyonlar, Nocturnler, Ravel: Miroirs, Jeux
d’eau, Bartok: Sonatin, Granados, Albeniz, Falla, ya da bu düzeyde bir Türk eseri
9. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany Egzersizler, Liszt Egzersizler, Brahms Egzersizler, tüm gamlarlar,
arpejler ve akor çevirmeleri
Etüdler: Moskowski, Chopin, Scriabin, Debussy, Liszt konser etüdleri, Paganini
Barok: Bach; Prelude ve Fuge’ler, Partitalar, Toccatalar, Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları ve varyasyonları
Romantik: Chopin; Prelüd’ler, Nocturne’ler, Fantasie İmpromptue, Mazurka’lar, Polonezler,
İmpromtu’ler, Schumann; Papillions, Fantasiestücke, Abegg varyasyonbları, Brahms;
Rapsodi’ler, İntermezzo’lar, C. Saint-Saens; Capriccio Brillante
Modern: Debussy; Prelude’ler, Suite Bergamasque, Akses; 10 Piyano Parçası, Gershwin;
Prelude’ler, Prokofiev; Visions Fugitives
10. Kur
Egzersizler: Liszt, Brahms, tüm gamlar, arpejler ve akor çevirmeleri
Etüdler: Moskowski, Chopin, Scriabin
Barok: Bach; Partitalar, İngiliz Suitleri, Prelude-Fuge’ler, Toccata’lar
Klasik: Beethoven Sonat’lar, 32 Varyasyon, Mozart Sonat’lar
Romantik: Schumann; Abegg varyasyonları, Papillions, Chopin; Polonaise’ler, Prelude’ler,
Nocturne’ler, Scherzo’lar, Brahms; op.118 ve op.119 piyano parçaları
Modern: Debussy; Prelude’ler Estampes, Images, Ravel Miroirs, Baran; Sonatin
Konçertolar: Haydn, Mozart, Beethoven
11. Kur
Egzersizler: Liszt egzersizler, Brahms Egzersizler, tüm gamlar, arpejler ve akor çevirmeleri
Teknik ve Etüdler: Chopin, Liszt, Debussy, Scriabin
Barok: Bach: Partita’lar, Prelude-Fuge’ler, Toccata’lar, Kromatic Fantasie-Fuge
Klasik: BeethovenSonat’lar, 32 Varyasyon, Eroica Varyasyonları, Mozart Sonat’lar
Romantik: Schumann Sonatlar, Chopin Polonaise’ler, Prelude’ler, Scherzo’lar, Ballade’lar,
Rachmaninov Prelude’ler, Moment Musicaux
Modern: Debussy Estampes, Images, Ravel Sonatin, Miroirs, Jeux d’Eau, Saygun Etüdler, Erkin
Sonat, (Prokofiev Sonat’lar)
Konçertolar: Mozart veya Beethoven
12. Kur
Etüdler: Chopin, Liszt, Debussy, Scriabin, Rachmaninov
Barok: Bach: Partitalar, Toccata’lar, Prelude-Fuge’ler, Bach-Liszt, Bach-Busaoni
Transcriptions’lar, Cromatic Fantasie-Fuga
Klasik: Beethoven, Mozart Sonatlar
Romantik: Schubert Sonat’lar, Chopin; Sonatlar, Polonaise’ler, Ballade’lar, Scherzo’lar,
Schubert; Wanderer Fantasie, Liszt; Macar Rapsodi’leri, Schumann; Senfonik Etüd’ler,
Sonat’lar
Modern: Debussy Estampes, Images, Ravel Sonatin, Gaspard de la Nuit, Miroirs, Saygun
Etüdler, Prokofiev Sonatlar, Bartok, Erkin, Stravinsky
Konçertolar: Tüm Konçertolar

Enstrüman: Keman
MADDE 8- (1) Keman dalında 6-18 yaş sertifika programının kur seviyeleri aşağıda
tanımlanmıştır:
1. Kur
1 Gam (Sol Majör, Re Majör, La Majör)
1 Etüt (Suzuki 1. Kitap, Ömer Can 1, Aydın Oran)
1 Küçük Piyanolu parça (Suzuki 1. kitap ayarında)
2. Kur
2 Gam (Sol Majör, Re Majör, La Majör) 2 ve 4 bağlı,
1 Etüt (Suzuki 1 ve 2. Kitap, Ömer Can 1 ve 2. Kitap, Aydın Oran)
1 Küçük Piyanolu parça (Suzuki 1ve 2. Kitap ayarında)
3. Kur
2 Gam (1Majör, 1 minör) (Sol Majör, La majör, Re majör ve Do majör ve ilgili minörleri)
Detache, Martele Yay çeşitlemeleri, Sol el egzersizleri, 3. Pozisyon geçiş egzersizleri
1 Etüt: (Suzuki 2. ve 3. Kitap, Ömer Can 2. Kitap, Seybold ve emsalleri.)
1Küçük Piyanolu parça (Suzuki 2 ve 3. Kitap ayarında)
4. Kur
Teknik Çalışmalar: ( Pozisyon Değişmeler. Detache, Legato, Martele gibi Sağ El Teknik
Çalışmaları).
1 Gam (Do, Re ve Mi Majör gamları 2 oktav pozisyon geçmeli 2 ve 4 bağlı ve çeşitlemeleri ), 1
Etüt (Suzuki 3. Kitap, Ömer Can 2. (derlenmiş etütler), H. Schradieck 1. Defter. F. Wohlfahrt,
Kayser, A. Seybold 1-2-3. Defterler, Aydın Oran)
Küçük Piyanolu parça (Suzuki 2 ve 3. Kitap seçkileri, Rieding, Vivaldi vb.)
5. Kur
1 Gam (Sol Majör, Re Majör, La Majör, Si Bemol Majör 2 Oktav geçişli, 2 ve 4 bağlı, Arpeji 3
ve 6 bağlı)
2 Etüt: Farklı karakterli ve 1 tanesi pozisyon geçişli. (Suzuki 3. Kitap, Ömer Can 2. Kitap
(derlenmiş etütler), H. Schradieck 1. Defter. F. Wohlfahrt, Kayser, A. Seybold 1-2-3. Defterler,
Aydın Oran (seçmeler),
Küçük Piyanolu parça (Vivaldi, Rieding, Seitz, Kuchler vs.)
6. Kur
1 Gam: 3 oktav(Carl Flesch) farklı yay çeşitlemeleri ve bağlarla
Teknik Çalışmalar: (Pozisyon Değişmeleri, Detache, Legato, Martele gibi Sağ El Teknik
Çalışmaları)
1 Etüt: (H. Schradieck 1. Defter. Wohlfahrt, Kayser, A. Seybold 1-2-3. Defterler)
1 bölüm Konçertino, Sonat veya Pozisyon geçişli Piyanolu Parça (F. Seitz, O.Rieding, Küchler,
Vivaldi, Bach, Haendel vs.)
7. Kur
1 Gam (Carl Flesch)
1 Etüt: (Seybold, Wohlfahrt, Mazas, Kreutzer vs.) (Legato veya Detache pozisyon geçişli)
1 bölüm Piyanolu Parça, Konçerto veya Sonatin (F. Seitz, O.Rieding, Yanschinov, Küchler,
Vivaldi Handel, Kreisler, Bach v.s)
8. Kur
1 Gam (Carl Flesch)
2 Etüt ( Kreutzer, Seybold, Wohlfahrt, Mazas vs.)
2 bölüm Piyanolu Parça, Konçerto veya Sonatin: ( F. Seitz, O. Rieding, Yanschinov, Kuchler,
Vivaldi, Handel, Kreisler, Spohr vs.)
9. Kur
1 Gam (Carl Flesch)
2 Etüt:1 çift ses 1 pozisyon geçmeli. (Seybold, Wohlfahrt, Dont, Kreutzer, vs.)
1 Bölüm Konçerto ( Bach, Accolay, Rieding, Küchler, Spohr, Schubert, Corelli, Beethoven,
Haendel)
10. Kur
1 Gam(Carl Flesch Varyasyonlarıyla)
2 Farklı Karakterde Etüt: (Flesch, Kreutzer, Seybold, Wohlfahrt, Dont, Mazas)
Bir bölüm barok eser (Telemann 12 Fantasias for Violin, Haendel 6 Sonatas for Violin vb.)
1 Bölüm Sonat: (F. Schubert, Corelli, Haydn, Mozart, Haendel, Bach)
1 Bölüm Konçerto (Bach, Accolay, Vivaldi, Spohr, Haydn,Viotti)
11. Kur
2 Etüt: 1 tanesi Sautille diğeri çift ses. (Flesh, Kreutzer, Seybold, Wohlfahrt, Dont, Campgnoli,
vs.)
2 bölüm sonat (Corelli, Tartini, Telemann, F. Schubert, Corelli Sonatlar, Haendel)
1 Bölüm Konçerto (Bach, Accolay, Vivaldi, Kreisler, Kabalevski, Mozart vs.)
12. Kur
2 Etüt: 1 tanesi Sautille diğeri çift ses. (Flesh, Mazas, Gavinies, Kreutzer, Dont, Rode, Paganini
vs.)
2 bölüm solo veya piyanolu sonat (Corelli, Tartini, Telemann, F. Schubert, Corelli Sonatlar,
Handel)
1 Konçerto (Bach, Kabalevski, Schubert, Mozart, Haydn, vs.) (Konçerto’nun yerine bazı keman
ve piyano için parçalar tercih edilebilir. Örneğin; Sarasate Spanish Dances, Wieniawski
Legende, Wieniawski Mazurkas, Glazunov Meditation vb)

Enstrüman: Viyolonsel
MADDE 9- (1) Viyolonsel dalında 6-18 yaş sertifika programının kur seviyeleri aşağıda
tanımlanmıştır:
1. Kur
Do maj ve tek arızalı gamlar,1. veya 4. pozisyondan örnekler.(1 veya 2 Oktav içinde)
D.Cangal Başlangıç Çalışmaları
Sebastian Lee op.101
L.R. Feuillard Methode du Jenue Violoncelliste, Günlük Çalışmalar
R. Matz Teknik Çalışmalar, Başlangıç etütleri
Sapojnikov Viyolonsel Eğitimi
Essential Technique for Strings Cello book 2-3
Sınavda gam, egzersizlerden örnekler, eşlikli veya eşliksiz küçük melodik parçalar.
2. Kur
1. ve/veya 4. pozisyondan örnekler.
H. Rabaud | Methode complete de Violoncello
L.R. Feuillard | Methode du Jenue Violoncelliste
L.R. Feuillard | Günlük Egzersizler
R. Matz | Teknik Çalışmalar
Marderovski | Viyolonsel Eğitimi
Sapojnikov | Viyolonsel Eğitimi
D. Cangal | Başlangıç Çalışmaları
3. Kur
Gam, arpej (Do majör, Sol majör 2 oktav); egzersizler; 2 etüt; piyano eşlikli küçük melodik parça
L.R. Feuillard | Günlük Egzersizler
R. Matz | Teknik Çalışmalar
L.R. Feuillard | Etude du Jeune Violoncelliste
R. Matz | Başlangıç Etütleri
Stutschevsky | Etüt Vol.1 Klengel | Etüt
J. Werner | Etüt Vol.1
S. Lee | Etüt Op.101, Vol.1
4. Kur
Gam, arpej (Re majör, Fa majör); egzersizler; 2 etüt; piyano eşlikli küçük melodik parça.
R. Matz | 25 Etüt
Dotzauer | Etüt Vol.1
Sevcik
Cossmann
5. Kur
Gam, arpej (3 oktav, 1-2 diyezli); egzersizler; 2 etüt; piyano eşlikli küçük melodik parça ya da
sonatin.
R. Matz | 30 Etüt Kummer |
Etütler, Op.60
6. Kur
Gam, arpej (3 oktav 2 veya 3 diyezli); egzersizler; 1 etüt; sonat; konçerto; piyano eşlikli küçük
melodik parça.
Dotzauer | Etüt
Vivaldi, Marcello, Telemann, Cervetto ve benzerleri Rieding |
Viyolonsel Konçertosu
Golterman | Viyolonsel Konçertosu No.5 Klengel |
Viyolonsel Konçertosu, Sol majör Ruysse | Viyolonsel
Konçertsou, Mi minör
7. Kur
Gam- Arpej (3 oktav majör ve/veya minör); egzersizler; 2 etüt; sonat; konçerto; piyano eşlikli
küçük parça.
L.R.Feuillard | Etüt kitabı Vol.1
Stutschevsky | Etüt
S. Lee | Etüt
Merk | Etüt
Grützmacher | Etüt Op.38, Vol.1
Romberg, Marcello, Caporale, Corelli, Cervetto, Vivaldi
Golterman | Viyolonsel Konçertosu No.4, No.5
Romberg | Viyolonsel Konçertosu (sınıf seviyesinde olanlar)
8. Kur
Gam, arpej (3 oktav, 3 arızalı majör ve/veya minör); egzersizler; 2 etüt; sonat; konçerto; piyano
eşlikli küçük parça.
d’Hervelois | Süit No.2
R. Matz | Süit
Klengel | Viyolonsel Konçertosu, Do majör Monn |
Viyolonsel Konçertosu
9. Kur
Gam, arpej (3 oktav, 6’lı çift sesli, 3 arızalı majör ve/veya armonik ve minör); egzersizler; 2 etüt;
sonat (ikinci ya da üçüncü bölüm); konçerto (birinci ya da üçüncü bölüm); piyano eşlikli küçük
parça.
Grützmacher | Etüt Dotzauer | Etüt
Vol.2, .3 Corelli | Viyolonsel
Sonatı
Boocherini | Viyolonsel Sonatı No.1
A.Vivaldi | Viyolonsel Sonatı Caporale |
Viyolonsel Sonatı
Klengel | Viyolonsel Konçertosu, Sol majör
Golterman | Viyolonsel Konçertosu
Monn | Viyolonsel Konçertosu
10. Kur
Gam, arpej (3-4 oktav, 6’lı çift sesli, 4 arızalı, majör ve/veya minör armonik ve melodik);
egzersizler; 2 etüt (biri çift sesli); sonat; konçerto; piyano eşlikli küçük parça.
Duport | Etüt No.21
R.Matz | Pus Etüt Kitabı
Merk | Etüt No.20, Op.11
Dotzauer | Etüt Vol.2, .3
Feuillard | Etüt Vol.2, 3, 4
Boccherini | Sonat No.2
de Fesch | Sonat
Caporale | Sonat ve benzer seviyede olanlar
Goltermann | Viyolonsel Konçertosu
Klengel | Viyolonsel Konçertosu
Romberg | Viyolonsel Konçertosu (sınıf seviyesinde olanlar)
11. Kur
Gam, arpej (3-4 oktav, çift sesli 4 arızalı, majör ve/veya minör armonik ve melodik); egzersizler;
2 etüt (biri çift sesli); sonat; konçerto; J.S. Bach | Süit No.1; piyano eşlikli küçük parça.
Popper | Etüt Op.73, Vol.1
Franchomme | Etüt Feuillard | Etüt
Vol.5
Sammartini | Sonat, Sol majör
Boccherini | Sonat No.1,2,3 Monn |
Viyolonsel Konçertosu Klengel |
Viyolonsel Konçertosu
Goltermann | Viyolonsel Konçertosu
Romberg | Viyolonsel Konçertosu (sınıf seviyesinde olanlar) Couperin | Suit
en Concert
Boccherini | Viyolonsel Konçertosu, Sol majör
J. Ch. Bach | Viyolonsel Konçertosu
G. Tartini | Viyolonsel Konçertosu
J.S. Bach | Suit No.1, 1. ve 2. bölümler
12. Kur
Gam, arpej (4 oktav, çift sesli 5 arızalı, majör ve/veya minör armonik ve melodik); egzersizler; 2
etüt (biri çift sesli); sonat; konçerto; J.S. Bach | Süit No.1; piyano eşlikli küçük parça.
Piatti | Kapris (seviyesi uygun olanlar) Servais |
Kapris (seviyesi uygun olanlar)
M. Marais | Sonat La Folia |
Sonat
Breval | Sonat, Sol majör ve benzer seviyede olanlar Boelmann |
Senfonik Varyasyon
Golterman | Viyolonsel Konçertosu Romberg |
Viyolonsel Konçertosu
G. Tartini | Viyolonsel Konçertosu (sınıf seviyesinde olanlar)
J.S. Bach | Süit No.1 (3. ve 4. bölümler)

Enstrüman: Klasik Gitar
MADDE 10- (1) Klasik gitar dalında 6-18 yaş sertifika programının kur seviyeleri aşağıda
tanımlanmıştır:
1. Kur
Teknik Çalışmalar
Klasik Gitar Tutuş pozisyonu, gitara dair genel prensipler.
Sol el Teknik çalışmaları. Basit parmak egzersizleri.
Sağ el Teknik çalışmaları. Basit parmak egzersizleri.
Abel Carlevaro Arpej çalışmaları. Andres Segovia Gam çalışmaları.
2. Kur
Etüt ve Parça çalışmaları
Greensleves, Anonim
Romance, Anonim
18 Progressive Etudes OP.51, Mauro Giuliani
Etudes Simples 1-10, Leo Brouwer
3.Kur
Etüt ve Parça çalışmaları
Etudes Simples 11-20, Leo Brouwer
24 Etudes Op.100, Mauro Giuliani
Songs for Children, Jorge Cardoso
Malaguena, Anonim
4. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Fiesta, Charles Duncan
25 Etuden, M. Carcassi
Prelude in C, Charles Duncan
20 Turkish Folk Song, Carlo Domeniconi
5. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Un dia de Noviembre, Leo Brouwer
Gavotte, J.s. Bach
Etude No.24 Op.60, Fernando Sor
24 Etudes Op.100, Mauro Giuliani
6. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Diferencias sobre “Guardeme Las Vacas”, L.Narvaez
4 pieces, H. Purcell
Etudes Simples Nuevos, Leo Brouwer
Etudes, F. Sor
7. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
BWV 999 Prelude c-moll, J.S. Bach
Etude No.1, H.V. Lobos
Milonga, Jorge Cardoso
Danza del Altiplano, Leo Brouwer
8. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Suite Espanol, G. Sanz
Maria, F. Tarrega
Etude No.5, H.V. Lobos
Preludios Epigramaticos, Leo Brouwer
9. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Sonata C-Dur, A. Diabelli
Mazurka, M.Llobet
El Abejorro, E. Pujol
Estilo, A. Barios
10. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Adelite, F. Tarrega
Cello Suite No.1 Prelude, J.S.Bach
Sonata A-DUR, F. Carulli
Etude No:11, H.V. Lobos
11. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Gran Vals, F. Tarrega
BWV 996 Lute Suite No.1 Prelude, J.S. Bach
Tango en Skai, Roland Dyens
Asturias, I.Albeniz
12. Kur
Etüt ve Parça Çalışmaları
Capricho Arabe, F. Tarrega
La Catedral, A. Barrios
Libra Sonatine, Roland Dyens
Etude No.7, H.V. Lobos

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bursluluk Şartları
Bursun verilme koşulu
MADDE 11- (1) Müzik akademisi bünyesinde bulunan toplam katılımcı sayısının en fazla
%10’ unu oluşturacak şekilde; %25, %50 ve %100 burs verilmektedir. Burs oranlarının
dağılımı Müzik Akademisi Sınav Komisyonu tarafından belirlenerek müdüre önerilir.
(2) Bursluluk aşağıdaki şartlar yerine getirildiği sürece devam eder;
a) Her dönem sonu burs değerlendirme sınavına katılmak,
b) Yılda en az bir kez ulusal veya uluslararası yarışmalar veya benzeri sosyal sorumluluk
projeleri, festivalleri ile müzik akademisi tanıtım konserlerinden herhangi birine katılmak,
c) Müzik akademisi kış ve bahar konserlerinin her ikisinde de yer almak ancak, katılamaması
durumunda sağlık raporu ve geçerli mazeretini dilekçe ile program idari sorumlusuna
sunmak,
ç) Tanımlanan kur seviyelerini tamamlayan katılımcılar mezun olurlar ve bursluluk durumları
sona erer.
Bursun sona ermesi
MADDE 12- (1) Katılımcı aşağıdaki durumlardan biri gerçekleştiğinde bursunu kaybeder;
a) Kayıtlı bulunduğu programa (enstrüman) düzenli katılım sağlamamak,
b) Kendisinden beklenen çalışma programına uymamak,
c) Kur sınavından geçememek,
ç) Kur sınavına mazeretsiz girmemek,
d) Disiplin suçu işlenmek,
e) Dönem sonu konserlerine mazeretsiz çıkmamak ve
f) Eğitim yılı boyunca 11 inci maddenin 2 nci fıkrası b bendindeki koşulu yerine getirmemek.

BEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 13- (1) Bu usul ve esaslar, Yaşar Üniversitesi Rektörü tarafından onaylandığı
tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14- (1) Bu usul ve esasları, Yaşar Üniversitesi Rektörü yürütür.
Rektör tarafından onaylandığı tarih: 31.01.2019

 

Son Eğitimlerimiz

  • YÜSEM Müzik Akademisi

    YÜSEM Müzik Akademisi, akademik çalışmalarımız ...
  • Tasarım Fikirlerinizi Hayata Dönüştürün (Uzaktan Eğitim)

    Programın Amacı Bu programın amacı, tasarım ve ...
  • Seramik ve Torna Atölyesi

    Program Tarihi Hafta Sonu Atölyeleri Cumartesi ...
  • Latince Dil Eğitimi Sertifika Programı

    Programın Amacı Bu programın amacı, katılımcıla...
  • YÜSEM Türk Müziği Topluluğu – Koro Çalışması

    ...
  • GET SOCIAL

©YÜSEM 2017. Bilgi İşlem Müdürlüğü

TOP