YUCEC Music Academy Activities Procedures and Principles
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
MÜZİK AKADEMİSİ
FAALİYET USUL VE ESASLARI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu usul ve esasların amacı, Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisi katılımcılarının eğitim ve bursluluk şartlarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu usul ve esaslar, Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisinde eğitim gören katılımcıları kapsar.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu usul ve esaslarda geçen;
a) YÜSEM: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezini,
b) Akademik Koordinatörlük: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisi akademik faaliyetlerini koordine eden öğretim elemanını,
c) İdari Koordinatörlük: Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisi Sanat Programlarından sorumlu kısmı süreli idari personeli,
ç) Sınav Komisyonu: Akademik Koordinatör, İdari Koordinatör ve YÜSEM Müzik Akademisinde görevli tam zamanlı, yarı zamanlı öğretim elemanları ile sair eğitmenlerden oluşan komisyonu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Görevleri, Faaliyet Alanları ve Organları
Koordinatörlük
MADDE 4- (1) Koordinatörlük, akademik koordinatör ve idari koordinatör ile sekreterden oluşur.
Koordinatörün atanması
MADDE 5- (1) Yaşar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Müzik Akademisi akademik ve idari koordinatörleri YÜSEM yönetim kurulu tarafından her yıl için atanır.
Koordinatörlerin görevleri
MADDE 6– (1) Akademik Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Yeni kayıt yaptırmak isteyen katılımcıların, kulak değerlendirme, enstrüman seçimi ve düzey belirleme süreçlerini yönetmek.
b) Dönem sonunda gerçekleşecek (güz ve bahar) konser organizasyonlarını yönetmek.
c) İdari Koordinatörün uzun süreli rapor ya da izin alması durumunda, yerine yeni görevlendirilecek eğitmeni önermek.
(2) İdari Koordinatör görevleri şunlardır:
a) Sanatın her dalında yeni iş ve işbirliği geliştirme esaslarına dayalı büyüme hedefine katkı sunacak kurumsal bağlantıları koordine etmek.
b) Kayıt sürecinde katılımcılara enstrüman seçiminde yardımcı olmak.
c) Katılımcıları uygun eğitmene yönlendirmek.
ç) Her dönem başı yapılan giriş sınavını organize etmek, kayıt almak ve sınav listesini oluşturmak.
d) Dönem sonunda gerçekleşen burs izleme ve sertifika sınavlarını organize etmek, sonuçlarını raporlamak.
e) Her dönem başı, eğitmenlere yönelik bilgilendirme toplantısı organize etmek.
f) Tüm rapor, puantaj, listeleme, dosyalama ve arşivleme vb. ofis çalışmalarını yürütmek.
g) Katılımcıların ön kayıtlarını almak, kayıtların kesinleşmesi için gerekli işlemlerin yapılmasında yönlendirici, takipçi olmak ve kesin kayıtları SAP sisteminde alarak süreci tamamlamak.
ğ) Tanıtım toplantılarını organize etmek.
h) Konserlerin tüm organizasyon süreçlerini (salon rezervasyonu, grafik tasarım talebi, program basımı, vb.) gerçekleştirmek ve provaları organize etmek.
ı) Eğitmen, kursiyer, veli iletişim ve görüşmelerini sağlamak.
i) Ekip çalışması farkındalığı ve bilinciyle YÜSEM ekibiyle uyum içinde çalışmak.
j) YÜSEM Müdürü ve Müdür Yardımcısının katıldığı Müzik Akademisi toplantılarını koordine etmek, toplantı zamanını üyelere bildirmek, toplantı kararlarını yazmak ve dosyalamak.
k) Görev yaptığı birimde SAP Sistemleri ile ilgili sürecini yürütmek.
l) YÜSEM Müdür ve Müdür Yardımcısının vereceği diğer işleri yapmak.
m) Sorumlu olduğu programlarla ilgili katılımcılar ve diğer iş birimleriyle ilişkilerinde özenli davranmak.
n) Kurum içi bilgilerin üçüncü şahıslarla ve kurum dışı ile paylaşılmaması ve gizlilik esaslarına uymak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sertifika Programı ve Kur Seviyeleri
Enstrüman: Piyano
MADDE 7- (1) Piyano dalında 6-18 yaş Sertifika Programı kur seviyeleri ve içerikleri aşağıda belirtilmiştir.
1. Kur
aAlfred, Faber, Aaron, Bastien ve farklı metod kitaplarından seçme contrast parçalar ya da öğrencinin seviyesine göre beş parmak pozisyonu ve sınırlarında ufak etüd ve kolay parçalar.
2. ve 3. Kur (Öğrencinin seviyesine göre seçilmek üzere)
Egzersizler: Beş parmak pozisyonu egzersizler, Gam, Arpej, Akor, Hanon
Etüdler: Beringer Teknik Etüdler, Czerny Op.849, Op.299 Etüdler, Burgmuller, Berens, Streabbog
Barok: Bach; Küçük Prelüd ve Füg’le, İki sesli Envansyonlar, Telemann, Rousseau, Rameau
Klasik: Clementi Sonatinas, Kuhlau Sonatinas, Latour Sonatinas, Diabelli Sonatinas, Mozart Viyana Sonatinleri, Haydn & Beethoven kolay sonatları
Romantik: Schuman; Çocuk Sahneleri, Gençlik Albümü, Mendelssohn; Sözsüz Şarkılar, Grieg; Lirik Parçalar, Gurlitt; Gençlik Albümü
Modern: Casella; 11 Çocuk Parçası, Kabalevsky;24 küçük Parça Op.39, Çocuklar için 22 Küçük Parça Op.27, Prokofyef; Çocuklar için Müzik, Bartok; Mikrokosmos 2, 3 Saygun; İnci nin Kitabı, Erkin; Beş Damla , Sun; Yurt Renkleri, Burgmuller Op.25
4. Kur
Egzersizler: Küçük Pischna, Majör & Minör Gam, Arpej, Akor, Hanon
Etüdler: Beringer teknik etüdler, Czerny Op.299, Op.740, Burgmuller, Berens, Streabbog, Cramer, Heller
Barok: Bach; Üç sesli Envansyonlar, Prelüd ve Fügler, (iki sesli füg)
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları
Romantik: Chopin; Valseler, Prelüdler, Nocturnler, Schubert; Moment Musicaux, Schumann; Romanslar,
Gençlik ALbümü, Mendelssohn Sözsüz Şarkılar,
Modern: Debusy; Children’s Corner, Küçük Süit, Greçaninof: Parçalar, Bartok; Mikrokosmos, Romen Dansları, Saygun; Anadolu’dan, Erkin; 5 Damla, Baran; Siyah ve Beyaz
5. Kur
Egzersizler: Pischna, Majör & Minör Gam, Arpej, Akor, Hanon
Etüdler: Beringer teknik etüdler, Czerny Op740 Etüdler, Mayer Op.168, Cramer, Heller
Barok: Bach; Üç sesli Envansyonlar, Prelüd ve Fügler (iki ya da üç sesli füg)
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları
Romantik: Chopin; Valseler, Prelüdler, Nocturnler, kolay Mazurkalar Schubert; Moment Musicaux, Impromtue, Schumann; Romanslar, Gençlik ALbümü, Noveletten, Mendelssohn Sözsüz Şarkılar,
Modern: Debusy; Children’s Corner, Küçük Süit, Greçaninof; Parçalar, Bartok; Mikrokomos, Romen Dansları, Saygun; Anadolu’dan, Erkin; 5 Damla, Baran; Siyah ve Beyaz, Say; Baladlar
6. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany egzersizler, Büyük Pischna, Majör & Minör 4 oktav Gam, Arpej, Akor, Akor çevirmeleri, Hanon
Etüdler: Czerny Ecole de Virtüosite Etüdler, Moscheles Op.70, Cramer, Kessler, Moskowski, Chopin
Barok: Bach; Fransız Süitleri, İtalyan Piyano Konçertosu,Prelüd ve Fügler (iki ya da üç sesli füg), Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları
Romantik: Chopin; Valseler, Prelüdler, Nocturnler, Fantasie Impromtue, Mazurkalar Schumann; Papillons, Fantasiestücke, Brahms; Rhapsodiler
Modern: Debusy; Preludler, Küçük Süit, Prokofiev 12 Parça, Bartok; Romen Dansları, Saygun; Prelüdler, Erkin; Duyuşlar, Usmanbaş; Altı Prelüd,Say; Baladlar
7. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany egzersizler, Büyük Pischna, Majör & Minör 4 oktav Gam, Arpej, Akor, Akor çevirmeleri, Hanon
Etüdler: Czerny Ecole de Virtüosite Etüdler, Sol el etüdleri, Moscheles Op.70, Kessler: Op100, Moskovski, Chopin
Barok: Bach; Fransız Süitleri, İtalyan Piyano Konçertosu,Prelüd ve Fügler ( iki ya da üç sesli füg),Partitalar, Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları ve Varyasyonlar
Romantik: Chopin; Prelüdler, Nocturnler, Fantasie Impromtue, Mazurkalar, Polonezler, Impromtuler, Schumann; Papillons, Fantasiestücke , Abegg Varyasyonları, Brahms; Rhapsodiler, Intermezzolar, Capricciolar, Mendellsohn; Rondo Capriccioso, Weber; Perpetum Mobile
Modern: Debusy; Preludler, Images, Faure; Varyasyonlar, Nocturnler, Granados, Albeniz, Falla, C.R.Rey;Türk Sahneleri, Akses; 10 Piyano parçası
8. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany
Etüdler: Moskovski, Chopin, Skyrabin, Debussy, Liszt Konser Etüdleri, Paganini Etüdler
Barok: Bach; Prelüd ve Fügler (üç sesli füg), Partitalar, Toccatalar, Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları ve Varyasyonlar
Romantik: Chopin: Prelüdler, Nocturnler, Fantasie Impromtue, Mazurkalar, Polonezler, Impromtuler, Schumann: Papillons, Fantasiestücke, Abegg Varyasyonları, Brahms: Rhapsodiler, Intermezzolar, Capricciolar, Mendellsohn: Rondo Capriccioso, Weber: Perpetum Mobile
Modern: Debusy: Preludler, Images, Faure: Varyasyonlar, Nocturnler, Ravel: Miroirs, Jeux d’eau, Bartok: Sonatin, Granados, Albeniz, Falla, ya da bu düzeyde bir Türk eseri
9. Kur
Egzersizler: Cortot, Dohnany Egzersizler, Liszt Egzersizler, Brahms Egzersizler, tüm gamlarlar, arpejler ve akor çevirmeleri
Etüdler: Moskowski, Chopin, Scriabin, Debussy, Liszt konser etüdleri, Paganini
Barok: Bach; Prelude ve Fuge’ler, Partitalar, Toccatalar, Scarlatti Sonatlar, Rameau
Klasik: Haydn, Mozart ve Beethoven Sonatları ve varyasyonları
Romantik: Chopin; Prelüd’ler, Nocturne’ler, Fantasie İmpromptue, Mazurka’lar, Polonezler, İmpromtu’ler, Schumann; Papillions, Fantasiestücke, Abegg varyasyonbları, Brahms; Rapsodi’ler, İntermezzo’lar, C. Saint-Saens; Capriccio Brillante
Modern: Debussy; Prelude’ler, Suite Bergamasque, Akses; 10 Piyano Parçası, Gershwin; Prelude’ler, Prokofiev; Visions Fugitives
10. Kur
Egzersizler: Liszt, Brahms, tüm gamlar, arpejler ve akor çevirmeleri
Etüdler: Moskowski, Chopin, Scriabin
Barok: Bach; Partitalar, İngiliz Suitleri, Prelude-Fuge’ler, Toccata’lar
Klasik: Beethoven Sonat’lar, 32 Varyasyon, Mozart Sonat’lar
Romantik: Schumann; Abegg varyasyonları, Papillions, Chopin; Polonaise’ler, Prelude’ler, Nocturne’ler, Scherzo’lar, Brahms; op.118 ve op.119 piyano parçaları
Modern: Debussy; Prelude’ler Estampes, Images, Ravel Miroirs, Baran; Sonatin
Konçertolar: Haydn, Mozart, Beethoven
11. Kur
Egzersizler: Liszt egzersizler, Brahms Egzersizler, tüm gamlar, arpejler ve akor çevirmeleri
Teknik ve Etüdler: Chopin, Liszt, Debussy, Scriabin
Barok: Bach: Partita’lar, Prelude-Fuge’ler, Toccata’lar, Kromatic Fantasie-Fuge
Klasik: BeethovenSonat’lar, 32 Varyasyon, Eroica Varyasyonları, Mozart Sonat’lar
Romantik: Schumann Sonatlar, Chopin Polonaise’ler, Prelude’ler, Scherzo’lar, Ballade’lar, Rachmaninov Prelude’ler, Moment Musicaux
Modern: Debussy Estampes, Images, Ravel Sonatin, Miroirs, Jeux d’Eau, Saygun Etüdler, Erkin Sonat, (Prokofiev Sonat’lar)
Konçertolar: Mozart veya Beethoven
12. Kur
Etüdler: Chopin, Liszt, Debussy, Scriabin, Rachmaninov
Barok: Bach: Partitalar, Toccata’lar, Prelude-Fuge’ler, Bach-Liszt, Bach-Busaoni Transcriptions’lar, Cromatic Fantasie-Fuga
Klasik: Beethoven, Mozart Sonatlar
Romantik: Schubert Sonat’lar, Chopin; Sonatlar, Polonaise’ler, Ballade’lar, Scherzo’lar, Schubert; Wanderer Fantasie, Liszt; Macar Rapsodi’leri, Schumann; Senfonik Etüd’ler, Sonat’lar
Modern: Debussy Estampes, Images, Ravel Sonatin, Gaspard de la Nuit, Miroirs, Saygun Etüdler, Prokofiev Sonatlar, Bartok, Erkin, Stravinsky
Konçertolar: Tüm Konçertolar
Enstrüman: Keman
MADDE 8- (1) Keman Dalında 6-18 yaş Sertifika Programı kur seviyeleri ve içerikleri aşağıda belirtilmiştir.
1.Kur
1 gam (Sol Majör, Re Majör, La Majör) 2 ve 4 bağlı bir etüd (Suzuki 1. Kitap, Ömer Can 1. Kitap (seçme etüdler), Aydın Oran (seçmeler), piyanolu parça (Suzuki 1. kitap ayarında)
2. Kur
Teknik Çalışma: Pozisyon Değişmeleri. Detache, Legato, Martellato gibi Sağ El Teknik Çalışmaları.1 Gam (Gam: Do, Re ve Mi Majör gamları 2 oktav pozisyon geçmeli 2 ve 4 bağlı olarak ve gamların çeşitlemeleri ), 1 etud (Suzuki 2. kitap Ömer Can 1. (derlenmiş etüdler), H. Schradieck 1. Defter. F. Volfard, G. Kaiser, A. Seybold 1-2-3. Defterler, Aydın Oran(seçmeler), piyanolu parçalar (Suzuki 1. 2. Kitap seçkileri Reading, Vivaldi ayarı concertino’lar)
3. Kur
Gamlar: 1 Gam (Sol Majör, Re Majör, La Majör, Si Bemol Majör)
2 Oktav geçişli gam, 2 ve 4 bağlı, Arpeji 3 bağlı çalınmalı.
Farklı karakterli 2 Etüd; Suzuki 2. kitap Ömer Can 2. (derlenmiş etüdler), H. Schradieck 1. Defter. F. Volfard, G. Kaiser, A. Seybold 1-2-3. Defterler, Aydın Oran (seçmeler)
(Bir Tanesi Pozisyon Geçişli, Piyanolu parça (Vivaldi, Riading, Seitz, Kuchler vs.)
4. Kur
Gam-Etüd
Teknik Çalışma: Pozisyon Değişmeleri. Detache, Legato, Martellato gibi Sağ El Teknik Çalışmaları.
1. Gam
Gam: Sınıf seviyesine göre seçilir. Tüm gamların 3 oktavlı, en az 2 ve 4 bağlı olarak, 3 arpejinin de en az 3 bağlı olarak çalışılması önerilir.
Etüd: 1 adet
Suzuki 2. kitap Ömer Can 2. (derlenmiş etüdler), H. Schradieck 1. Defter. F. Volfard, G. Kaiser, A. Seybold 1-2-3. Defterler, Aydın Oran(seçmeler)
Piyanolu Parçalar
1 bölüm
Konçertino ve Sonatlar
F. Seitz, O.Rieding, Yanschinov, Kuchler, Vivaldi
Handel vs.
5. Kur
Seviyesine göre seçilmiş 2 gam; (Sol Majör, Re Majör, La Majör, Si Bemol Majör)
3 Oktav pozisyon geçişligam, 2 ve 4 bağlı (Arpeji 3 bağlı çalınmalı)
1 tane etüd: Flesh, Dont, Kreautzer, Seybold, Wolfarth vs. (Legato veya Detache pozisyon geçişli 1 etüd )
Piyanolu Parça: Konçerto ve Sonatin 1 Bölümü
(F. Seitz, O.Rieding, Yanschinov, Kuchler, Vivaldi Handel, Kreisler v.s)
6. Kur
Gam-Etüd;
Teknik Çalışma: Staccato ve Spiccato gibi sağ el tekniği uygulamaları öğrenilir.
Gam: Sınıf seviyesine göre seçilir. Gamların 3 oktavlı, en az 2 ve 4 bağlı olarak, üç arpejinin de en az üç bağlı olarak çalışılması önerilir.
1 Gam
1 etüd: Flesh, Dont, Kreautzer, Seybold, Wolfarth, Mazas vs.
Piyano Parçalar;
Konçerto veya Sonatin bir bölümü: F. Seitz, O. Rieding, Yanschinov, Kuchler, Vivaldi
Handel, Kreisler, Spohr vs.
7. Kur
Bir Gam: 3 Oktav Gam 2, 4 ve 6 bağlı çalınmalı. Arpeji 3 bağlı çalınmalı.
Bir Etüd: Flesh, Kreautzer, Seybold, Wolfarth, Don’t, Campgnoli, Flesh Rode vs.
Piyanolu Parça: 1 Bölüm Konçerto ve 1 Bölüm solo sonat (Vivaldi 2 keman, Bach la minör, Bach, Accolay, Kreisler, Rieding, Kuchler, Spohr F. Schubert, Corelli Sonatlar, F. A. Bonparti, Beethoven, Handel.)
8. Kur
Gam – Etüd;
Teknik Çalışma: Yay çalışmalarına devam edilecek. Dinamik, entonasyon, ton, tril çalışmaları.
Gam: 2 adet üç oktavlı gam ve arpejler
2 Farklı Karakterli Etüd: Flesh, Kreautzer, Seybold, Wolfarth, Don’t, Campgnoli, Flesh Rode vs.
1 Solo Sonat
1 Bölüm Sonat: F. Schubert, Corelli Sonatlar, F. A. Bonparti, Beethoven, Handel.
Konçertolar: 1 Bölüm Konçerto (Bach, Accolay, Vivaldi, Kreisler, Rieding, Kuchler, Spohr)
Diğer enstrümanlar
MADDE 9- (1) Diğer enstrümanlarda, eğitime ilişkin kurlar ve içerikleri yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bursluluk Şartları
Bursun verilme koşulu
MADDE 10- (1) YÜSEM Müzik Akademisi bünyesinde bulunan toplam katılımcı sayısının en fazla %10’ unu oluşturacak şekilde burs verilir. Burs oranlarının dağılımı YÜSEM Müzik Akademisi sınav komisyonu tarafından belirlenir.
(2) Bursun verilme şartları aşağıda yer almaktadır:
a) Dönem başında yapılacak seviye tespit ve bursluluk sınavına girmek.
b) Sınav komisyonu tarafından yönetim kuruluna burs tahsisi konusunda önerilmek.
(3) Bursun devam şartları aşağıda yer almaktadır:
a) Her dönem sonu burs değerlendirme sınavına katılarak yönetim kuruluna bursun devamı konusunda önerilmek.
b) Yılda en az bir kez ulusal veya uluslararası yarışmalar veya benzeri sosyal sorumluluk projeleri ve festivallere katılmış olmak.
c) YÜSEM Müzik Akademisi kış ve bahar konserlerinin her ikisinde de yer almış olmak.
(4) Belirlenen kurları tamamlayan katılımcılar mezun olurlar ve bursluluk durumları sona erer.
Bursun sona ermesi
MADDE 11- (1) Katılımcılar aşağıdaki durumlardan biri gerçekleştiğinde burslarını kaybederler:
a) Kayıtlı bulunduğu programa (enstrüman) düzenli katılım sağlamamak.
b) Kendisinden beklenen çalışma programına uymamak.
c) Kur sınavından geçememek.
ç) Kur sınavına mazeretsiz girmemek.
d) Disiplin suçu işlemek.
e) Dönem sonu konserlerine çıkmamak.
f) Eğitim yılı boyunca hiçbir ulusal veya uluslararası yarışmalara veya benzeri sosyal sorumluluk projelerine ve festivallere katılmamak.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 12- (1) Bu usul ve esaslar, Yaşar Üniversitesi Rektörü tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13- (1) Bu usul ve esasları, Yaşar Üniversitesi Rektörü yürütür.